Wednesday, September 9, 2009

ada apa dengan indonesia...


Indonesia tak habis2 menimbulkan polemik kepada Malaysia. banyak isu sebenarnya. jangan kita lupa, kes Ganyang-Malaysia telah timbul sejak 70 an lagi dan impian sukarno menjadikan Malaysia sebahagian dari Indonesia Raya. itu dulu. dan 'barah' ini terus merebak ke isu2 yang seterusnya. kes pelanggaran 'tidak sengaja' kapal TLDM di perairan Indonesia, isu tuntutan bertindih ke atas Ambalat dan isu Manohara ( minah tak sedar diri) dan kononnya lagu Negaraku ciplak lagu Terang Bulan dan...malas aku nak cerita lagi.
malaysia tetap bersabar. Mujur, bagi aku, lebih baik kita berdiplomasi. pemimpin kita bab2 ni memang bagus. depa tetap ambil pendekatan diplomasi. kalau kata anak cucu hang jebat jadi ketua negara, dah lama dia lancarkan serangan balas. mintak simpang la.
Sebab, peperangan ni tak ada sesiapa pemenangnya. bak kata pepatah ' menang jadi abu, kalah jadi arang'. buat apa. Malaysia dah aman lagu nih. tapi, jangan kita diuji sehingga tahap melampau. jangan dijolok sarang tebuan. negara kita negara bermaruah.
ada apa dengan indonesia....

No comments:

MAJLIS AMANAH RAKYAT

MAJLIS AMANAH RAKYAT
Employer